Gusztáv és a kerület

Amit kerületünk polgárai megosztottak velem, és szerény javaslatként elétek tárom.

Friss topikok

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

HTML

Közvagyon: A közösség vagyona

2014.05.19. 15:29 Gusztáv és a kerület

bbilincs_1400504606.jpg_800x571

Ott kezdődik a gond, hogy az átlagpolgár nem gondol bele, hogy egy döntésével a választáson, több mint egymilliónyi forint jövőbeni sorsáról dönt. Ez az övé, a ráeső rész, ami nincs a zsebében, de 4 évre évi több milliárd forint sorsáról rendelkezik előre. Mivel ez a több tíz millárd ami a kerület többéves költségvetése, erről általában 15-20 ezer választópolgár rendelkezik: úgymond ekkora összeget bíz rá fejenként egy-egy választó az önkormányzati testület tagjaira.

 Ezért is fontos a társadalmi részvétel, de nem csak a választások napján. Tudatosítani kell, hogy a kerület (és vagyona) a kerület polgáraié, ... s bár törvény nem írja elő, de a kerületi polgárok szerepét, mint társadalmi részvételt a gazdálkodási területeken kell először növelni. Ezzel állítható helyre a közbizalom.

 Sokaknak megvan a véleménye a régebbi kerületvezetés gazdálkodásáról, vagy éppen az azt kísérő büntetőjogi eljárásról. Azt azért nem kell gondolni, hogy egy Fideszes önkormányzatban nincsenek ügyek, de tarthatunk attól, hogy a Pintér úr vezette rendőrség, és Polt úr vezette ügyészség az egész országban hatalomrakerült Fideszes önkormányzatokban semmit nem talált gyanúsnak 4 éven keresztül. Ez azt is jelentheti számunkra, hogy tényleg ellenőrzés nélkül maradt a vagyonunk, a közvagyonunk.

 Az átlátható gazdálkodáshoz nem politikai ígéretekre van szükség, hanem úttörő megoldásokra, ami példát mutathat más önkormányzatoknak az önkéntesen vállalt "átláthatósághoz".

 Rendeletbe foglalt jogi garanciák szükségesek:

 I, A közbeszerzéseknél az önkormányzati hivatal által használandó szakértők esetében nem csak hivatali dolgozókat, vagy megbízottakat lehet felkérni az elbíráló bizottságba. A választópolgárok szorgos és önkéntes jelentkezései alapján létrejöhetnek olyan szakmai-területi listák, amelyekből egy-egy ad-hoc bizottság tagjainak kisorsolása megtörténhet. Természetesen minden kerületi lakos jelentkezhet több szakterületet megjelölve közbeszerzési "laikus" szakértőnek. A bíróságokon is vannak népi ülnökök.

 II, Ombudsmanok választása vagy sorsolása arra jelentkező és érdemes kerületi lakosok közül, akik függetlenített ellenőrei az önkormányzat gazdálkodásának és személyzeti politikájának. Ők afféle néptribunként járnak el fokozva a közösségi kontrollt.

 III, Törvényileg engedélyezett a népszavazás ... , de valahogy senkinek se jutott megkérdezni az itt élőket. Oké, nem vagyunk Svájc, dehogy egyszer sem egyik polgármester se gondolta, hogy értelmes kérdéseket feltesz a népnek, az furcsa. Képviselőtestületre kötelező jellegű vagy csal informatív jelleggel meghirdetve lehet tartani. Természetesen itt nem a kerületi újságban megszellőztetett uli-buli komolytalan válasz-levelezős módszer értendő ezalatt.

 IV, Régen is rossz szokás volt, és a Fidesz sem szakított azzal, hogy képviselő hozzátartozói önkormányzati cégekben és külsős bizottsági helyeken szerepelnek. Ez a fajta összefonódás, protekciózás, nepotizmus egy helyi rendelettel kizárható.

 Természetesen nyitott vagyok további javaslatokra, ezek csak az első csuklómozdulatból jövő ötletek.

 

Szólj hozzá!

Címkék: program korrupció garanciák közvagyon gazdálkodás átláthatóság

A bejegyzés trackback címe:

https://erzsebetvarosi.blog.hu/api/trackback/id/tr106180975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása